Jul lista

1. Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar!
2. Skumtomtar eller knäck? svårt val, älskar båda! :)
3. Ischoklad eller marsipan? Marsipan självklart!
4. Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar
5. Julkorv eller julskinka? Julskinka!! På mjukbröd eller hårdbröd. så sjukt gott!
6. Lax eller sill? där måste jag välja båda!
7. Sylta eller pastej? Pastej! Jag har alltid gillat leverpastej.
8. Paradis eller Aladdin? Oj, svårt där också. Paradis men Aladdin mörkchoklad är ju också super god!
9.Revbensspjäll eller Janssons? Revbensspjäll
10. Glögg eller julmust? Julmust!
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Rödbetssallad
12. Ris a la Malta eller gröt? Gröt!
13. Hemma eller borta? Hemma, vi är ju aldrig hemma i mina föräldrars hus men antingen är vi hos farmor och farfar eller hos min moster.  
14. Utomlands eller Sverige? Sverige.
15. Ge eller få? Ge! Jag har alltid älskat att ge bort!
16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Mysteriet på Greveholm!
17. Chokladkalender eller paketkalender? Chokladkalender!
18. Plastgran eller äkta? Vi har alltid Plastgran hemma, men där vi är på julafton har dom äkta! är ju finare med äkta! men jag är lite allergisk, så plats blir det hemma.
19. Arne Weise eller Ernst? Arne!  .
20. När vill du att första snön ska falla? Gärna samma vecka som julafton sen kan då få finnas kvar till slutet av januari!
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Näe, jag tror inte det!
22.När är det dags att pynta? På första advent!
23. Kan du komma på något negativt med julen? Dom som sitter ensam på Julafton, kanske inte finns några kvar i familjen eller dom som måste jobba. Alla borde få vara lediga, fast det fungerar ju inte så.
24. Favorit julfilm? The Holiday!
25. Favorit julkalender? Mysteriet på Greveholm
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Ja jag tycker nog det är ganska skönt när det är första Januari, så ja!
27. När öppnar du dina julklappar? På eftermiddagen på julafton!
28. Favorit juldoft? Lussebullar, ljus, julskinka…
29. Vad framkallar mest julstämning? Pynta sitt hem, förberedelserna för julafton t.ex. slå in paket, baka, lyssna på julmusik, handla julklappar, tända massa ljus.
30. Vad är viktigast med julen? Att få vara med familjen och sprida massa kärlek!
Allmänt | |
Upp